„Cugireana” era considerat cel mai lung tren de călători din Europa
În urmă cu mai bine de 30 de ani, şapte mii de navetiști transporta ”Cugireana”, considerat în vremurile sale de glorie cel mai lung tren de călători din Europa. Avea cel puțin 20 de vagoane pe sens și transporta navetiști, pe ruta Teiuș – Cugir, la uzina mecanică din acest oraș
În contextul istoric, primul tren a oprit în gara din Cugir în anul 1906, după finalizarea construcției căii ferate Cugir – Șibot, rută folosită în special pentru transportul de materie primă sau produse finite înspre și dinspre uzinele cugirene. Odată cu industria din oraș s-a dezvoltat și transportul feroviar, care a atins apogeul înainte de Revoluție.
Astfel, încă din anii 1980, la Uzina Mecanică din Cugir, unde se produce armament și muniție, dar și mașini de spălat și mașini de cusut, lucrau peste 18.000 de oameni. Circa 7.000 dintre aceștia erau navetiști care mergeau din localitățile din zonă sau chiar de la zeci de kilometri distanță, din Alba Iulia, Teiuș, Zlatna, Blaj, Aiud, Ocna Mureș sau din comunele apropiate de aceste localități. Mulți dintre muncitorii de la uzina de arme, mașini unelte, mașini electrocasnice, etc. ajungeau la…
Citeste continuarea Aici