Două entități Renault: una pentru mașini electrice, alta pentru activitățile legate de motoarele termice
Financiar, Grupul Renault avea o capitalizare de 30 miliarde euro acum patru ani, când la conducere era Carlos Ghosn, iar în prezent capitalizarea a scăzut la sub 7 miliarde euro. Grupul auto analizează posibilitatea de a se „rupe” în două entități: una pentru mașini electrice, alta pentru activitățile legate de motoarele termice.
În contextul vânzărilor, compania Renault a scăzut mult în valoare, iar invazia rusească în Ucraina a dat o grea lovitură, din moment ce în Rusia grupul realiza peste 15% din volumul mondial de vânzări.
În comentariul unui internaut pe forumul Boursorama Banque: „Fără Nissan, Renault valorează zero euro”. Este un comentariu dur, dar sintetizează bine situația.
În prezent, grupul auto a lansat planul de relansare „Renaulution” care începea să dea roade, ideea fiind să se pună accent pe mașini mai puține, dar cu marjă mai mare de profit. Situația complicată în care a fost pusă Renault în Rusia pune însă mari piedici relansării.
Încă din februarie, șefii Renault analizau o posibilă scindare a Renault în două entități, iar subiectul devine și mai actual. O entitate se va concentra pe mașini…
Citeste continuarea Aici